نرخ پرش یا bounce rate در سئو چیست

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش یاBounce Rate به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت شما را مشاهده می کنند و از آن خارج می شوند گفته میشود.

به طور ساده تر فرض کنید سایت شما در روز ۱۰۰ بیننده دارد و ۷۰ نفر از آنها با دیدن یک صفحه از سایت شما خارج شده اند، در این صورت مقدار bounce rate سایت شما ۷۰% است.

نرخ پرش یکی از پارامترهای بسیار مهم بازاریابی اینترنتی است و مدیران سایت های موفق اینترنتی همواره سعی در کاهش مقدار آن دارند و از روش های خاصی برای کاهش میزان نرخ خروج از سایت استفاده میکنند

بانس ریت در سئو بسیار مهم است و با استفاده از تکنیک های خاص میتوانید کاری کنید تا کاربران بیشتر از یک صفحه را ببینند. هر چه بانس ریت سئو پایین تر باشد یعنی وضعیت سایت شما بهتر است.

 

در سایت الکسا نیز میتوانید مقدار بانس ریت سایت خود را مشاهده کنید و به دنبال راه کار های جدید برای کاهش آن باشید

یکی از روشها بررسی آنالیتیکس سایت است و خروج کاربران از آن . روش دیگر استفاده از صفحات لندینگ پیج و فرستادن کاربزان به صفحات دیگر سایت

نرخ پرش
نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

 

برخی از مواردی که بر روی نرخ پرش تاثیر دارند عبارتند از:

گرافیک ضعیف سایت
سرعت کم لود شدن صفحات
عدم وجود مطالب مفید در صفحه
عدم بروزرسانی به موقع محتوای سایت
تبلیغات فریبنده یا عدم تطبیق با نیاز کاربران (کاربر انتظار داشته محتوای متفاوتی را ببیند)

 

 

هر چه میزان نرخ پرش یا Bounce Rate بیشتر باشد, نشان دهنده این است که آن سایت جذابیت کمتری برای بیننده داشته یا موضوع سایت ارتباطی با آن چیزی که بیننده به دنبال آن بوده ندارد.

نرخ پرش یا Bounce Rate چیست؟

 

میزان متوسط نرخ پرش با توجه به موضوع فعالیت سایتها متفاوت است, به عنوان مثال سایتهای خبری, شبکه های اجتماعی و بازی های آنلاین معمولا time on site بالا و نرخ پرش پایینی دارند.
به طور متوسط نرخ پرش سایتهای معمولی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

با استفاده از ابزارهای تحلیلگر مثل گوگل آنالیتیکز, میتوانید نرخ پرش را بر اساس منابع ورودی محاسبه کنید.
به عنوان مثال اگر سایت شما بر اساس کلمات “مهاجرت به کانادا” و “اقامت کانادا” از گوگل ورودی می گیرد, تنها با در نظر گرفتن اینکه کدام عبارت به سایت شما بازدید بیشتری می دهد, نمیتوانید تصمیم بگیرید که کدامیک کلمه کلیدی بهتری است!
اندازه گیری نرخ پرش, زمان ماندگاری کاربر و میزان فروش به ازا هر یک از کلمات فوق, بسیار مهمتر از تعداد بازدیدی است که از هر یک از آنها دارید.